E o intrebare pe care multi dintre noi si-o pun.Ce cautam in momentul în care nu avem un stomatolog caruia suntem fideli?
Fidelitatea pentru un dentist bun vine in timp.Cunosc persoane care de 30 de ani se duc la acelasi doctor stomatolog. S-au dus ei, si-au dus copii, rudele, si in final copii copiilor.
Mi-am pus intrebarea: De ce acele persoane se intorc mereu catre aceiasi persoana? Ce calitati ale medicului ii fac sa-l considere un dentist bun caruia sa-si incredinteze sanatatea danturii timp de 3 generatii?
Am facut un studiu personal fara a avea un scop in sine. Doar eram curios si atat. In urma cercetarii mele a reiesit ca pacientii care se fidelizeaza astfel unui dentist sunt determinati prioritar de atitudinea dentistului fata de ei. Si anume amabilitatea, comunicarea cu pacientul, explicatiile mai putin stiintifice care i se dau cu privire la tratamente sau protetica, condescendenta medicului fata de pacient sunt atributele cladirii unei relatii de durata intre un dentist bun si un pacient. Bineinteles ca nu se exclude competenta si profesionalismul medicului, pentru ca altfel cele doua calitati nu ar putea fi complementare . Am intalnit dentisti buni profesional, as putea spune chiar straluciti dar despre care pacientii nu vorbeau ca de un membru apropiat familiei lor. Si toti invocau ca e “gretos”, arogant, sau ciudat.
Asta e realitatea.Facultatea te invata cum sa devii un dentist bun profesional dar nu si un dentist bun social. Este ceea ce orice medic trebuie sa si-l dezvolte la nivel personal.
In concluzie stimati medici dentisti! Comunicati cu pacientii ca si cum a-ti comunica cu un mebrii familiei dumneavoastră!

 

Post Comment